
U utorak, 18. lipnja 2019. svečano su zatvoreni 43. Dani satire Fadila Hadžića i dodijeljene nagrade najboljim umjetničkim ostvarenjima ovogodišnjeg festivala.
Prvi dio večeri bio je posvećen legendarnom glumcu Mladenu Crnobrnji Gumbeku, kroz glazbeno – scenski program u režiji Krešimira Dolenčića, u kojemu su sudjelovali Kerempuhovi glumci Željko Königsknecht, Hrvoje Kečkeš, Borko Perić i Matija Šakoronja.
Publici je prikazan i kratki dokumentarni film s isječcima iz Gumbekovih najpoznatijih kazališnih i filmskih uloga, a večer je zaključena svečanim otkrivanjem zvijezde posvećene ovom majstoru glume i kabareta na Kerempuhovoj Stazi slavnih, uz glazbenu pratnju ZET-ovog puhačkog orkestra.
Ocjenjivački sud 43. Dana satire Fadila Hadžića u sastavu Dražen Čuček (glumac), Dubravko Mihanović (dramaturg) i Bojana Radović (novinarka i kazališna kritičarka Večernjeg lista), najboljom predstavom u cjelini proglasio je predstavu Realisti Jure Karasa i režiji Tijane Zinajić te izvedbi Slovenskog narodnog gledališča iz Nove Gorice.
Prema mišljenju ocjenjivačkog suda pročitanom na dodjeli, ova predstava “iz prizora u prizor, songa u song, gradi cjelinu istodobno minimalističnu i raskošnu, organsku i artističnu, neobuzdanu i preciznu, izrađenu do detalja”.
Nagrada za najbolju glumicu festivala dodijeljena je Dariji Lorenci Flatz, za “nimalo površno, otvoreno i nasmijano, bez stereotipa ili predrasuda, studiozno i duhovito” odigranu ulogu pijane osobe u autorskom projektu Brodolomke u režiji Krešimira Dolenčića i izvedbi Kazališta Moruzgva iz Zagreba i Ludens teatra iz Koprivnice.
Nagradu Mladen Crnobrnja Gumbek za najbolju mušku ulogu, građenu “s vjerom da je manje ponekad doista više, a neizgovoreno je bitno kao i izrečeno, potisnuto kao i pokazano” dobio je Boris Isaković za ulogu Gospodina R. u predstavi Zašto je poludeo gospodin R.? u izvedbi Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda i režiji Bobe Jelčića.
Jelčić je za istu predstavu dobio nagradu za najbolju režiju, za “dojmljivo oblikovanu predstavu, u kojoj bešavno spaja intimno i politično”.
Za najbolji tekst 43. Dana satire nagrađen je Mate Matišić, za “gorak i potresan, provokativan i drzak, nesmiljen i sućutan” komad Ničiji sin u režiji Marka Misirače i izvedbi Beogradskog dramskog pozorišta, koji je “komedija koliko i tragedija, moralitet koliko i satira, groteska koliko i bespoštedna realistična drama”.
Dodijeljene su i nagrade za najbolju sporednu žensku te mušku ulogu, i to Nadine Mičić za “ranjivo raslojavanje karaktera” lika Ine u predstavi Murlin Murlo u režiji Alena Muratovića i izvedbi Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo i Dragon teatra iz Zadra, te Vilimu Matuli za “iscrtavanje lica i naličja bez površnih efekata” u ulogama Djeda i Điđija u predstavi Damira Karakaša Blue Moon u režiji Borisa Liješevića i izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh.
Kerempuhovom ansamblu pripala je još jedna nagrada, i to za ulogu koju je publika najbolje prihvatila, koju je dobio Filip Detelić za lik Kjella s kojim se “susreće hrabro i angažirano, ostvarujući ga u dinamičnoj komunikaciji sa suigračima i gledateljima” u predstavi Elling u režiji Hrvoja Korbara.
Nagradu Sabrija Biser mladoj glumici/glumcu do 28 godina dobila je Katarina Romac za ulogu Katarine u predstavi Kroćenje goropadnice Ivana Plazibata i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta Split.
Dodijeljena je i Posebna nagrada za specijalno postignuće i to ekipi predstave Katalonac u režiji Ivana Penovića i izvedbi Teatra &TD i Rupera iz Zagreba, za komad u kojemu se “zamamno miješaju generacijski vrisci i iskonski ritmovi, sirovost hip-hop pjesništva s jekom nedogađanja”.