HAPPY END

Autorski projekt Nikole Zavišića i Dore Golub:
HAPPY END
(ili Putovanje kroz maštu Mašinu)
optimistična mračna komična disco avantura s pjevanjem
Dramaturško – redateljski koncept predstave happy end u središte svog interesa postavlja suvremenu junakinju Mašu, mladu ženu u ranim tridesetim godinama života, visokoobrazovanu i kreativnu, ali i nezaposlenu i bolno usamljenu.
Naime, Maša se naoko slučajnim, sasvim proizvoljnim odabirom nađe u ulozi protagonistice vlastitog kazališnog putovanja, iščekujući kao njegov ishod „sretan kraj“, poslovično tipičan za žanr romantičnih komedija, ili komedija kao takvih. Kad shvati da ju je kazališna „mašinerija za proizvodnju snova“ odabrala kao junakinju svoje igre i/li eksperimenta, Maša se ponada da će u fikciji pronaći zasluženo mjesto koje nije našla u stvarnosti, ali i ispuniti jednu od najvećih osobnih želja: želju za istinskom romansom i doživljajem prave ljubavi.
U tom začudnom, snolikom, pa čak i idiličnom novom svijetu u koji upada poput kakve moderne Alise u zemlji čudesa, Maša susreće niz šarolikih likova te, što je još važnije, konačno postaje protagonistica vlastitog narativa, i shvaća da uopće nije tako obična, nezanimljiva i prosječna kako je o sebi prethodno mislila. Teško bi se, uostalom, i mogla požaliti kad na svojem putovanju pleše uz vedre i nostalgične zvuke italo disco glazbe i sudjeluje u prizorima iz omiljenih filmova, dok je iza svakog ugla iščekuje neko novo nadrealno iznenađenje. No kakva bi to fikcija bila bez pravog negativca – ili simulacija bez pogreški u kontinuitetu? Ubrzo će se pokazati da do žuđenog sretnog kraja i nije baš tako lako doći kako se naizgled čini…
Pomičući granice između fikcije i realiteta u metateatarskom ključu, predstava happy end tematizira borbu usamljenog modernog pojedinca za stvarniji, autentičniji život unutar bespoštednog društvenog mehanizma koji počesto zaista podsjeća na okrutnu simulaciju. Je li sretan kraj moguć, i zašto ga očekujemo? Jesmo li protagonisti svojih priča, ili tek sporedni likovi u igricama vladajućih struktura? Glavni lik ove predstave na ta će pitanja hrabro dati odgovor jedinim oružjem koje joj je preostalo: kreacijom vlastitog svijeta, nauštrb onog koji joj je nametnut.
Praizvedba: 22. travnja 2022.
Autori: Nikola Zavišić i Dora Golub
Redatelj i koscenograf: Nikola Zavišić
Dramaturginja: Dora Golub
Scenograf i autor video materijala: Filip D. Mikić
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autori glazbe: Willem Miličević i Melita Lovričević
Koreografkinja: Anja Đurinović
Oblikovatelj svjetla: Nikola Zavišić
Autorica fotografija: Jelena Janković
Inspicijentica: Mirela Tihava
Maša – Mia Anočić – Valentić
Lux – Josip Brakus
Disko Deviš, Strikan, Zec, Ekscentrični susjed – Dražen Čuček
Tetka, Susjeda s mačkama, Yubaba – Anita Matić Delić
Colin Firth, Vjeverica, Gljiva, Zec – Ozren Opačić
Rodica, Djevojka, Cimerica – Josipa Anković